بنابر گزارش منابعی تجاری و دولتی هند، مقامات روسیه و هند هفته گذشته به منظور تسهیل روند صادرات ذغال سنگ‌ از روسیه به هند که از ماه مارس به دلیل مسائل مرتبط به روش‌های پرداخت، قطع شده بود، دیدار کردند.

ذغال سنگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، روسیه حدود ۳۰ درصد نیاز ذغال سنگ اتحادیه‌ اروپا، ژاپن و کره‌جنوبی را تامین می‌کند. در عین حال هند قصد دارد که وارادت از روسیه را دو برابر یعنی به میزان حدود ۹ میلیون تن در سال جاری افزایش دهد.

منابع مورد اشاره در این گزارش از افشای هویت خود خودداری کردند.

به طور کلی هند حدود ۸۵% نیاز خود از ذغال سنگ به میزان ۵۰ تا ۵۵ میلیون تن در سال را از طریق واردات تامین می‌کند. دهلی‌نو در سال گذشته به این منظور توافقی را با روسیه برای واردات امضا کرده است.

از طرفی با پیچیدگی‌های پیش آمده به‌واسطه تحریم‌های اخیر علیه روسیه در فرآیند پرداخت‌ها و موارد لجستیکی، کارخانجات فولادسازی به دنبال جایگزین‌هایی از استرالیا و ایالات‌متحده بودند که خود این امر موجب افزایش قیمت‌ها هم می‌شود.

به عنوان نمونه استرالیا بزرگترین تامین‌کننده ذغال سنگ هندوستان، قیمت هر تن ذغال سنگ خود را از ۲۰۰ به ۷۰۰ دلار در طول سال افزایش داده و این به موازات قطع شدن جریان‌ واردات از روسیه بوده که موجب نگرانی صنعت‌گران فولادسازی هند شده است.

در نتیجه و بنا به گزارش منابع، مقامات دولتی هند و مقامات اجرایی جی‌اس‌دبلیو استیل با یک هیات نمایندگی از روسیه در دهلی‌نو ملاقات کردند. مقامات تجاری روسیه در این دیدار نسبت به تحریم‌های اعمال‌شده توسط غرب ابراز نگرانی کردند و از هند خواستند تا با توافق سال گذشته پیش برود.

در این دیدار نمایندگان روسی از نمایندگان هندی درخواست کردند که به مسکو رفته و بر روی ارسال روان محموله‌های ذغال سنگ با هم کار کنند. گفته شده که اداره دولتی فولاد هند از طرف روسی پوشش بیمه بهتری برای تامین ذغال سنگ‌ها درخواست کرده است.

رئیس بخش خدمات گمرک روسیه هفته گذشته اعلام کرد که موقتا انتشار اطلاعات واردات و صادرات را به حالت تعلیق درآورده است تا از اشتباهات و گمان‌زنی‌ها جلوگیری شود.

هند در پی جنگ اوکراین از اعمال تحریم یا همراهی با تحریم‌های غرب علیه روسیه خودداری و از رای‌دادن‌ها در جهت محکومیت روسیه در سازمان ملل‌ متحد امتناع کرده است.

کد خبر 672345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha